3.
Terapia jąkania
Zakres usług:
1 KROK - szczegółowy wywiad z rodzicem. Spotkanie odbywa się bez udziału dziecka. Jest to rozmowa przede wszystkim o rozwoju, rozwoju mowy dziecka, jego trudnościach oraz mocnych stronach.
2 KROK - diagnoza mowy dziecka. Badanie mowy dziecka dostosowane jest do jego wieku. Jest to specjalistyczna diagnoza niepłynności mowy oparta o profesjonalny test do badania jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym.
3 KROK - program terapeutyczny. Ustalana jest strategia postępowania terapeutycznego. Rodzice otrzymują wskazówki oraz ćwiczenia do pracy w domu. W zależności od wieku dziecka oraz nasilenia jąkania zalecane są dalsze wizyty terapeutyczne lub kontrolne.
Pierwsza wizyta- 200 zł
Kolejne wizyty - 100 zł
Kompleksowa terapia jąkania - specjalistyczny program terapeutyczny, TURNUS - więcej na: www.facebook.com/terapiajakania
Niepłynność mowy, jąkanie u dzieci jest to bardzo złożony problem o podłożu psychologiczny jak i neurologopedycznych. podczas diagnozy oraz terapii stosuję podejście zarówno psychologiczne, neurologopedyczne jak i pedagogiczne. Bardzo ostrożnie i szczegółowo dobieram odpowiedni program i strategię terapeutyczną.
Autorski program:
"płynna mowa u malucha"
Program adresowany jest dla dzieci z problemem niepłynności mowy w wieku przedszkolnym. Oparty jest na pracy terapeutycznej całej rodziny.
W terapii stosuję trzy rodzaje postępowania:
Kryterium doboru metody oparte jest na sposób oddziaływania na niepłynność mówienia u dzieci.
METODA POŚREDNIA - Pośrednie oddziaływanie na jąkanie przeprowadza się różnymi technikami mając na względzie nieharmonijny rozwój dziecka w tym wieku główny nacisk kładę na deficyty rozwojowe.
METODA BEZPOŚREDNIA - W terapii bezpośredniej wykorzystywane są ćwiczenia poprawiające płynność mówienia.
METODA KOMPLEKSOWA - To całościowe podejście terapeutyczne. Terapia przebiega w formie turnusu terapeutycznego.
W terapii aktywnie uczestniczą rodzice i to oni realizują program z dzieckiem, terapeuta jest osoba tylko kierującą i wspierającą proces terapii. Daje to dziecku zaufanie do procesu terapii i wprowadza sprzyjającą atmosferę.
Do programu kwalifikowane są dzieci po konsultacjach z rodzicem. Późniejsza forma też odbywa się on - line lub stacjonarnie z rodzicem, który dostaje kolejne wytyczne do pracy w zależności od potrzeb dziecka.
Program dobierany jest indywidualnie do problemu dziecka.




